ANO - JE LÍP - ALE JEN PRO PAPALÁŠE, JINAK SE V KRAJÍCH MÍSTO ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB ROZTÁČÍ RUSKÁ RULETA...
30.05.2018 17:31
REAKCE NA VYSTOUPENÍ PŘEDSEDKYNĚ ASOCIACE KRAJŮ ČR JANY VILDUMETZOVÉ (ANO-BUDE LÍP) V ČT 24 K OBNOVENÍ PROGRAMU UKRAJINSKÝCH LÉKAŘŮJana Vildumetzová - Předsedkyně Asociace krajů ČR - (citace z Wikipedie - nezávislá kandidátka za Zelené (od 2002), členka ODS 2008 - 2014, členka Hnutí ANO (BUDE LÍP) od 2015) - s hejtmany vymýšlí jak obejít zákony ve zdravotnictví?Tady ale nejde o Čapí hnízdo, tady jde o lidské životy a zdraví. O důvěru ve stát, ve svůj kraj. O důvěru ke zdravotním službám. O důvěru v právo.Nemocnice přece nejsou drůbežárny kam jednoduše na turistická víza dovezeme pracovní sílu.
Citace ze stránek ČT 24 - umístěno pod videem Události komentáře
"Co bude s lékaři z Ukrajiny?
"Ještě v dubnu plánoval premiér v demisi Andrej Babiš, že zruší přijímání lékařů z Ukrajiny do českých nemocnic. To se totiž nelíbilo lékařským komorám. Teď ale na žádost krajů, kterým chybí stovky lékařů, otočil. Předsedkyně Rady asociace krajů ČR Jana Vildumetzová /ANO/ a prezident lékařské komory Milan Kubek - pro a proti v závěru pořadu."
Paní předsedkyně Asociace krajů ČR, je Ukrajina členským státem EU? Všichni víme, že není. Takže podle zákona 18/2004 Sb. se musí postupovat jinak než Vy prezentujete (§1, §21..). To znamená, že jim jen tak jednoduše nelze uznat způsobilost k výkonu lékařského povolání na území ČR podle zákona 95/2004 Sb. (§40a, §39, §25, §4, §24, §34, §36..)
To znamená, že prezident Kubek má pravdu v tom, že pokud lékař z Ukrajiny nemá složenou aprobační zkoušku v českém jazyce, není zapsán v seznamu ČLK, a nemocnice by bez něj musela oddělení zavřít, poskytuje zdravotní služby ilegálně. A to s vědomím, podporou a obhajobou hejtmanů!!! Podle § 40a zákona 95/2004 Sb. JE ZAKÁZÁNO VYKONÁVAT ZDRAVOTNICKÉ POVOLÁNÍ LÉKAŘE, zubního lékaře nebo farmaceuta NA ÚZEMÍ ČR A TO I DOČASNĚ NEBO PŘÍLEŽITOSTNĚ, NEBO UŽÍVAT OZNAČENÍ ODBORNOSTI, KTERÉ NEJSOU ZPŮSOBILÉ K VÝKONU ZDRAVOTNICKÉHO POVOLÁNÍ NEBO NEJSOU ZAPSÁNI V SEZNAMU ČLENŮ PODLE §34 ODST.4 !!!
Co na to teď naši poslanci a senátoři? Kdo z nich iniciuje nějakou skupinu, která se za občany obrátí na Ústavní soud? Už jen to, že hejtmanka v ČT 24 říká a obhajuje, že mají dohled, a prezident Kubek říká, že mohou pracovat pouze pod dozorem je na pováženou a rozhodně k vyjasnění a vyřešení.
Před časem se v médiích mihl nápad, že by lékaři z Ukrajiny mohli přicházet přes Švýcarsko. Švýcarsko nemá žádná pravidla pro vzdělávání lékařů? Doufá se, že se to zase nějak "ošvindluje" čestnými prohlášeními jako v případě dotací? A co jazyková zkouška z češtiny podle zákona 18/2004 Sb.? Už jen čekám nápad, že si občan, spotřebitel zdravotních služeb, ve své rodné zemi, bude muset za své peníze najmout tlumočníka, aby neumřel nebo mu nebylo trvale poškozeno zdraví. Však jste v ANO slibovali, že má být líp. Jen jste nespecifikovali skupiny, kterých se to bude týkat.
Podle mého vnímání ústavního práva se tu v rámci jedné skupiny (pacientů, klientů, občanů), a za veřejné peníze, poskytují zdravotnické služby osobami s příslušnou kvalifikací a bez příslušné kvalifikace, navíc bez povinnosti informovaného souhlasu, a tím jsou porušovány nejen zákony ale i Ústava.
A jak jsou propláceny výkony těchto ilegálních lékařů bez uznání způsobilosti zdravotními pojišťovnami?
Má pan ministr Adam v demisi tvrdá data? Myslím rozloha krajů a počet obyvatel kontra počet nemocnic, poliklinik a lékařů?
Není to jen hejtmanský populismus? Opravdu musí mít každá nemocnice v lesích všechna oddělení s příslušným technickým vybavením jako ta krajská?
Co dělala paní hejtmanka od roku 2002 pro to, aby zde byly kvalitní zákony a kvalitní zdravotnická péče? Bude Ministerstvu zdravotnictví pod taktovkou ministra v demisi Adama (ANO - BUDE LÍP) opět stačit jen čestné prohlášení jako v minulosti v případě dotací poskytnutých pro vzdělávání všeobecných lékařů?
A budou krajští hejtmani i nadále tolerovat poskytování zdravotní péče bez příslušné způsobilosti i v oboru všeobecného praktického lékařství? Tedy u lékařů v první linii? Nepodepsal náhodou v roce 2004 zákon 95/2004 Sb. taky pan Klaus? Tedy naše milá ODS, která položila základ nynějšímu banditokapitalismu?
A není vůbec úsměvné,.že se předsedkyně Rady Asociace krajů ČR, a hejtmanka Karlovarského kraje, podivuje nad zpřísněním zákona 95/2004 Sb.
Dodnes, tedy ani 14 let od přijetí zákona, a ani po jeho novelizaci a platnosti novely k 1.7.2017, není, a neexistuje prováděcí právní předpis, který je uváděn v § 4 zákona 95/2004 SB. Pořád se na něm "pracuje"!!! Takže není velká část zdravotních služeb poskytována v rozporu se zákony? S tichým souhlasem hejtmanů neschopných situaci léta řešit? Hlavně, že všude máme chodníky, rozhledny, památníky, opravené kapličky..
Na pana Kubka mám jedinou otázku - proč lékaři to papaláštví, o kterém ve videu mluví, podporují?
Kdyby se ke všem chovali opravdu stejně; kdyby za peníze nezřizovali prominentní pokoje v nemocnicích; kdyby papaláškým děckám zadřenou třísku z ruky bez čekání na pohotovostním příjmu v nemocnici netahal sám primář; kdyby papaláši na vyšetření čekali týdny i měsíce v jasném a nekompromisním pořadníku; kdyby si pan Pafko nesnil o možnosti aby si milionář (a možná i papaláš) mohl koupit orgán pro transplantaci, a prodávat by mohla matka, aby "vydělala" na obživu či studia pro své děti; kdyby se ke všem chovali stejně, pak by papaláši zažili české zdravotnictví v jeho surové podobě a přestali zákony ohýbat.
Pokud je zdravotnictví v takto tristním stavu a morálním bahně, pak aby bylo v rámci skupiny spotřebitelů zdravotnických služeb učiněno Ústavě zadost, musí být instalován systém ruské rulety, tedy lékaře si bude každý losovat.
Téma: ÚS k stížnosti za poškození zdraví dítěte (příspěvek TS Brno)
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/318281381930524/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10253066674-zpravy-ve-12/218411012000524/ na liště 7-8 minuta - poslanec Vlastimil Válek
CITACE ZE ZÁKONŮ, KTERÉ JSOU HEJTMANŮM CIZÍ:
§ 4 Odborná způsobilost k výkonu zdravotnického povolání lékaře
(1) Odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře se získává absolvováním nejméně šestiletého prezenčního studia,5) které obsahuje teoretickou a praktickou výuku v akreditovaném zdravotnickém magisterském studijním programu všeobecné lékařství.
(2) Výkonem povolání lékaře s odbornou způsobilostí je preventivní, diagnostická, léčebná, léčebně rehabilitační, dispenzární a paliativní péče podle zákona o zdravotních službách prováděná lékařem s odbornou způsobilostí pod odborným dozorem nebo odborným dohledem lékaře se specializovanou způsobilostí a dále revizní činnost podle zákona upravujícího veřejné zdravotní pojištění prováděná lékařem s odbornou způsobilostí pod odborným dozorem lékaře se specializovanou způsobilostí. Pro účely § 5 odst. 5 se za výkon povolání lékaře považuje také metodická, koncepční, výzkumná a vzdělávací činnost v oblasti zdravotnictví.
(3) Bez odborného dozoru může lékař s odbornou způsobilostí vykonávat činnosti, které odpovídají rozsahu znalostí a dovedností získaných studiem podle odstavce 1 a které jsou stanovené prováděcím právním předpisem. Lékař s odbornou způsobilostí může před získáním certifikátu o absolvování základního kmene vykonávat další činnosti v rozsahu, který mu písemně stanoví jeho školitel, a to pod odborným dohledem.
(4) Bez odborného dohledu může lékař s odbornou způsobilostí a s certifikátem o absolvování základního kmene vykonávat
a) činnosti, které odpovídají rozsahu znalostí a dovedností získaných vzděláváním v základním kmeni a které jsou stanovené prováděcím právním předpisem,
ZÁKON 95/2004 Sb. . Zákon o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta
§ 40a
Vykonávat zdravotnické povolání lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta na území České republiky, a to i dočasně nebo příležitostně, nebo užívat označení odbornosti osobami, které nejsou způsobilé k výkonu zdravotnického povolání podle tohoto zákona nebo nejsou zapsáni v seznamu členů podle § 39 odst. 4, je zakázáno.
§ 39
(4) Lékaři, zubní lékaři a farmaceuti se zapisují do seznamu členů nebo do seznamu hostujících osob, který vede Česká lékařská komora, Česká stomatologická komora nebo Česká lékárnická komora podle zákona o České lékařské komoře, České stomatologické komoře a České lékárnické komoře13).
§ 25
(4) Uchazeč může v České republice vykonávat zdravotnické povolání také v rámci adaptačního období podle zákona o uznávání odborné kvalifikace10a), a to pouze pod odborným dohledem zdravotnického pracovníka způsobilého k výkonu povolání bez odborného dohledu.
§ 4
Odborná způsobilost k výkonu zdravotnického povolání lékaře
(6) Odborný dozor vykonává lékař se specializovanou způsobilostí přítomný ve zdravotnickém zařízení, ve kterém vykonává činnost lékař s odbornou způsobilostí, s fyzickou dosažitelností lékaře se specializovanou způsobilostí do 15 minut. Odborný dohled vykonává lékař se specializovanou způsobilostí, a to nepřetržitou telefonickou dostupností a fyzickou dosažitelností zdravotnického zařízení, ve kterém vykonává činnost lékař s odbornou způsobilostí, do 30 minut. Lékař, který vykonává odborný dozor a odborný dohled, musí být v základním pracovněprávním vztahu k poskytovateli zdravotních služeb, nebo ve služebním poměru, anebo musí být poskytovatelem zdravotních služeb, v jehož zdravotnickém zařízení k výkonu činností lékaře s odbornou způsobilostí dochází.
(7) Poskytovatel zdravotních služeb je povinen zajistit výkon odborného dozoru a odborného dohledu podle odstavců 3, 4 a 6.
§24 – odst.2 – část sedmá
Podle této části se uznává způsobilost k výkonu zdravotnického povolání
d) státního příslušníka jiného než členského státu, bylo-li mu v České republice nebo v jiném členském státě přiznáno právní postavení dlouhodobě pobývajícího rezidenta v Evropské unii14),
e) státního příslušníka jiného než členského státu, byl-li mu na území České republiky nebo jiného členského státu Evropské unie povolen dlouhodobý pobyt za účelem vědeckého výzkumu15),
h) státního příslušníka jiného než členského státu, byl-li mu na území České republiky nebo jiného členského státu Evropské unie povolen pobyt za účelem studia, výměnných pobytů žáků, neplacené odborné přípravy nebo dobrovolné služby
§ 34
(1) Podle této části se postupuje při uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání, na které se nevztahuje část sedmá.
(2) (2) Lékaři, zubní lékaři a farmaceuti, kteří nejsou osobami vyjmenovanými v části sedmé nebo nezískali odbornou kvalifikaci v jiném členském státě, jsou způsobilí vykonávat zdravotnické povolání na území České republiky na základě úspěšného složení aprobační zkoušky, po prokázání zdravotní způsobilosti a bezúhonnosti a po ověření schopnosti odborně se vyjadřovat v českém jazyce; schopnost odborně se vyjadřovat v českém jazyce v rozsahu nutném k výkonu zdravotnického povolání se ověřuje tak, že se aprobační zkouška uskutečňuje v českém jazyce.
(5) Pokud osobám uvedeným v odstavci 2 uzná jejich odbornou nebo specializovanou způsobilost kterýkoli z členských států, ministerstvo od vykonání aprobační zkoušky upustí a vydá rozhodnutí do 90 dnů od předložení všech dokladů požadovaných ministerstvem.
§ 36
(2) Ministerstvo může bez uznání způsobilosti podle § 34 na základě žádosti a po prokázání zdravotní způsobilosti a bezúhonnosti vydat rozhodnutí o povolení k výkonu odborné praxe lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta za účelem nabývání odborných nebo praktických zkušeností na dobu určitou pod přímým odborným vedením lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta se specializovanou způsobilostí nebo zubního lékaře pro činnosti, které je možné vykonávat bez specializované způsobilosti, pokud je žadatel pozván do České republiky právnickou osobou vykonávající činnost školy zapsané do rejstříku škol a školských zařízení, vysokou školou, výzkumnou institucí nebo akreditovaným zařízením, a to
a) k výkonu odborné praxe trvající déle než 3 měsíce, maximálně však 1 rok, nebo
b) k výkonu odborné praxe trvající maximálně 3 měsíce.
(3) Ministerstvo vydá bez uznání způsobilosti podle § 34 po prokázání zdravotní způsobilosti, bezúhonnosti a po složení písemné části aprobační zkoušky podle právního předpisu upravujícího zkušební řád pro aprobační zkoušky lékaře, zubního lékaře a farmaceuta rozhodnutí o povolení k výkonu odborné praxe lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta na dobu určitou pod přímým odborným vedením lékaře nebo farmaceuta se specializovanou způsobilostí nebo zubního lékaře, pokud žadatel hodlá absolvovat odbornou praxi v rámci praktické části aprobační zkoušky. Toto rozhodnutí ministerstvo vydá na dobu trvání praktické části aprobační zkoušky podle právního předpisu upravujícího zkušební řád pro aprobační zkoušky lékaře, zubního lékaře a farmaceuta.
(4) K žádosti o povolení k výkonu odborné praxe podle odstavce 2 písm. a) je žadatel povinen doložit nostrifikaci. Povolení výkonu odborné praxe podle odstavce 2 písm. a) je možné vydat v celkovém součtu nejvíce na dobu 2 let.
(5) Lékař, zubní lékař nebo farmaceut vykonávající přímé odborné vedení podle odstavce 1, 2 nebo 3 musí být fyzicky přítomen ve zdravotnickém zařízení, kde je zdravotnické povolání lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta podle odstavce 1 nebo odborná praxe podle odstavce 2 nebo 3 vykonávána. Lékař, zubní lékař nebo farmaceut vykonávající přímé odborné vedení může toto přímé odborné vedení vykonávat nejvýše nad jedním zdravotnickým pracovníkem, kterému bylo vydáno rozhodnutí o povolení k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta podle odstavce 1 nebo rozhodnutí o povolení k výkonu odborné praxe lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta podle odstavce 2 nebo 3, a nemůže být současně školitelem. Lékaře, zubního lékaře nebo farmaceuta oprávněného k výkonu přímého odborného vedení v akreditovaném zařízení určí garant oboru. Lékař a farmaceut vykonávající přímé odborné vedení musí splňovat podmínku minimálně tříleté odborné praxe po získání specializované způsobilosti; zubní lékař vykonávající přímé odborné vedení musí splňovat podmínku minimálně tříleté odborné praxe po získání odborné způsobilosti.
10a) - Zákon 18/2004 Sb. Zákon o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti státních příslušníků členských států Evropské unie a o změně některých zákonů (zákon o uznávání odborné kvalifikace)
UZNÁVÁNÍ ODBORNÉ KVALIFIKACE A JINÉ ZPŮSOBILOSTI
HLAVA I
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
§ 1
Předmět a účel zákona
(1) Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1) a upravuje postup správních úřadů, profesních komor a veřejnoprávních zaměstnavatelů (§ 37 odst. 1) při uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti vyžadované pro výkon regulované činnosti na území České republiky, pokud byla odborná kvalifikace získána nebo tato činnost byla vykonávána v jiném členském státě Evropské unie, jiném smluvním státě Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo Švýcarské konfederaci osobami uvedenými v odstavci 2. Tento zákon rovněž stanoví pravidla pro částečný přístup k regulovaným činnostem a uznávání odborného výcviku vykonaného v jiném členském státě Evropské unie, jiném smluvním státě Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo Švýcarské konfederaci.
§ 21
(1) Znalost českého jazyka se vyžaduje pouze v rozsahu nezbytně nutném k výkonu regulované činnosti.
(2) U držitele evropského profesního průkazu podle § 24f nebo rozhodnutí o uznání odborné kvalifikace podle § 24 může uznávací orgán provést ověření jazykových znalostí, pokud
a) má vykonávaná činnost vliv na bezpečnost a zdraví osob, nebo
b) existují důvodné pochybnosti o dostatečné znalosti českého jazyka držitele ve vztahu k odborným činnostem, které zamýšlí vykonávat.
Uznávací orgán stanoví prováděcím právním předpisem nebo stavovským předpisem úroveň požadované znalosti českého jazyka k výkonu činností, u nichž dojde k jejímu ověření.
(3) Každé znalosti českého jazyka musí být přiměřené činnosti, jež má být vykonávána. Uchazeč má právo podat do 15 dnů námitky proti výsledku ověření u uznávacího orgánu. O námitkách rozhoduje ten, kdo stojí v čele uznávacího orgánu.
(4) V případě, že uznávací orgán ověřením zjistí, že znalost českého jazyka osoby podle odstavce 2 není dostatečná pro výkon předmětné činnosti, může pozastavit tuto činnost až do doby doplnění potřebné znalosti českého jazyka. Uznávací orgán zároveň stanoví termín příštího ověření znalosti českého jazyka.
———
Zpět